Om fornyelse av butikkinteriør – Hva bør man gjøre for å sikre lang levetid?

7. september 2015

Butikkinteriøret ser friskt, moderne og innbydende ut til å begynne med, men etter en relativt kort periode kan det begynne å se slitt og til og med utdatert ut. Før du kommer til dette punktet, er det trolig tid for en oppussing, men hvor mye bør man gjøre og hva kan man forvente i avkastning fra denne uønskede investeringskostnaden?

Det første du bør se på, er om du er fornøyd med kundene. Kjøper de til prisnivåene du håper på, og blir det flere av dem? Hvilken kundegruppe retter du deg inn mot, og er dette noe som endrer seg? Svarer du på disse spørsmålene, har du et målmarked, og dette vil hjelpe deg å fastsette hvilken form den oppussede butikken skal ha.

Svarer du på disse spørsmålene, har du et målmarked, og dette vil hjelpe deg å fastsette hvilken form den oppussede butikken skal ha.



Det neste du må gjøre, er å utarbeide en utformingsplan. Det er mange ting å ta i betraktning her, men det viktigste er trolig å velge et designbyrå hvis dette skal settes ut, eller å kommunisere internt hva du ønsker å oppnå hvis du velger denne fremgangsmåten.

Planer har en tendens til å utvikle seg, så du bør være forberedt på å jobbe med designteamet, og vær fleksibel i stedet for bare å fortelle dem hva som må gjøres. Denne delen av prosessen kan ta tid, og du bør tenke nøye over hvor mye tid du er villig til å bruke på prosjektet i sin helhet.

Les hele artikkelen

Butikkens utforming, skilting og stemning samt veien til kjøp er alle viktige for å sikre en kontinuerlig samtale med kunden.

Dette dokumentet fokuserer på noen av de viktigste tingene du bør tenke på når du skaper butikkmiljøet.

Last ned gratis whitepaper

Nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev for å få siste nytt, referanseprosjekter, innovasjoner og inspirasjon fra Pergo.

Abonner

Kom i kontakt med oss:



Beslektede artikler

Hvilken prisopplevelse – Opplevelse er den nye fasaden i butikkene, men hvor mange butikker kan hevde å tilby det?
7. september 2015
Opplevelse er den nye fasaden i butikkene, men hvor mange butikker kan hevde å tilby det?
Les mer
Det handler om påvirkning – Du har fått kunden inn i butikken, men hva skjer så?
7. september 2015
Nå har du altså fått kunden inn i butikken, men hvordan skal du påvirke det neste som skjer?
Les mer
Finne den riktige veien – Hvordan kan kunden styres rundt i butikken?
7. september 2015
Hvordan kan kunden styres rundt i butikken? Det er mange måter å oppnå dette på.
Les mer
Vern om miljøet – hvordan få folk inn i butikken og unngå at de går andre steder?
7. september 2015
Hvordan kan du få folk inn i butikken og unngå at de går andre steder?
Les mer