Finne den riktige veien – Hvordan kan kunden styres rundt i butikken?

7. september 2015

For kunden kan det være vanskelig og forvirrende å finne frem i butikken, men hva kan man gjøre for å løse dette? Hvis du ser på hva den billige moteforhandleren Primark har gjort i sine butikker i Tyskland og Belgia, vil et svar være digital skilting.

Det er et anerkjent faktum at bevegelige bilder på skjermer og belyste lysbokser tiltrekker seg mer oppmerksomhet enn de gode gamle plakatene, selv om sistnevnte selvsagt er billigere og raskt kan skiftes ut ved behov. I Primarks butikker i Brussel, Düsseldorf og Berlin har de tatt i bruk høyprofilerte digitale skilt i form av alt fra skjermer rundt søyler i butikken, til statiske, men iøynefallende lysbokser ved rulletrappen i hver etasje. I noen deler av butikken inneholder skiltene ord, mens på andre kan det være et bilde som brukes til å markere et bestemt vareområde.

Gulvet kan fortelle historien og fremheve området som formidler varemerket. Forhandlere kan bruke gulv til å løfte frem viktige varekategorier.


Joe Bona, adm. dir. for detaljistavdelingen i designbyrået CBX

Les hele artikkelen

Butikkens utforming, skilting og stemning samt veien til kjøp er alle viktige for å sikre en kontinuerlig samtale med kunden.

Dette dokumentet fokuserer på noen av de viktigste tingene du bør tenke på når du skaper butikkmiljøet.

Last ned gratis whitepaper

Nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev for å få siste nytt, referanseprosjekter, innovasjoner og inspirasjon fra Pergo.

Abonner

Kom i kontakt med oss: